Lemma | Categoria grammaticale | Lingua | | | |
acculturation | N | inglese |
achievement tests | N | inglese |
acquisition and teaching | N | inglese |
action research | N | inglese |
adult language learning | N | inglese |
adult learners | N | inglese |
Afrikan languages | N | inglese |
age factors | N | inglese |
alternation hypothesis | N | inglese |
American Army Method | N | inglese |
anthropology | N | inglese |
applied linguistics | N | inglese |
aptitude for language learning | N | inglese |
aptitude tests | N | inglese |
Arabic | N | inglese |
area studies | N | inglese |
assessment and testing | N | inglese |
attitudes and language learning | N | inglese |
audiolingual method | N | inglese |
audio-visual language teaching | N | inglese |
authenticity | N | inglese |
autonomy and autonomous learners | N | inglese |
beginner language learners | N | inglese |
behaviourism | N | inglese |
BICS and CALP | N | inglese |
bilingual education | N | inglese |
bilingual method | N | inglese |
bilingualism | N | inglese |
board drawing | N | inglese |
CALL (Computer Assisted Language Learning) | N | inglese |
Chinese | N | inglese |
civilisation | N | inglese |
classroom language | N | inglese |
classroom observation schemes | N | inglese |
classroom research | N | inglese |
cloze test | N | inglese |
cognitive code theory | N | inglese |
communicative language teaching | N | inglese |
communicative strategies | N | inglese |
Community Language Learning | N | inglese |
competence and performance | N | inglese |
content-based instruction | N | inglese |
contrastive analysis | N | inglese |
conversation analysis | N | inglese |
creoles | N | inglese |
cross-cultural psychology | N | inglese |
cross-linguistic analysis | N | inglese |
cross-sectional and longitudinal analysis | N | inglese |
c-test | N | inglese |
cultural awareness | N | inglese |
cultural studies | N | inglese |
culture shock | N | inglese |
developmental sequence | N | inglese |
diagnostic tests | N | inglese |
dictation | N | inglese |
dictionaries | N | inglese |
didactique des langues | N | francese |
direct method | N | inglese |
direct/indirect testing | N | inglese |
discourse analysis | N | inglese |
discrete point tests | N | inglese |
disorder of language | N | inglese |
distance learning | N | inglese |
drama | N | inglese |
early language learning in formal education | N | inglese |
English | N | inglese |
English for Specific Purposes | N | inglese |
error analysis | N | inglese |
esperanto | N | inglese |
Euroclic | N | inglese |
evaluation | N | inglese |
exchanges | N | inglese |
exercise types and grading | N | inglese |
flashcard | N | inglese |
fossilisation | N | inglese |
Fremdsprachendidaktik | N | inglese |
French | N | inglese |
gender and language | N | inglese |
gender and language learning | N | inglese |
generative principle | N | inglese |
genre and genre-based teaching | N | inglese |
German | N | inglese |
global education | N | inglese |
graded objectives | N | inglese |
grammar | N | inglese |
grammar-translation method | N | inglese |
group work | N | inglese |
Handlungsorientierter Unterricht | N | tedesco |
heritage languages | N | inglese |
higher education | N | inglese |
human rights | N | inglese |
humanistic language teaching | N | inglese |
integrated tests | N | inglese |
integrative tests | N | inglese |
intensive language courses | N | inglese |
intercultural communication | N | inglese |
intercultural competence | N | inglese |
intercultural training | N | inglese |
Interkulturelle Didaktik | N | tedesco |
interlanguage | N | inglese |
internationalisation | N | inglese |
Internet | N | inglese |
interpreting | N | inglese |
Japanese | N | inglese |
journals | N | inglese |
Landeskunde/Kulturkunde | N | tedesco |
language awareness | N | inglese |
language across the curriculum | N | inglese |
language laboratories | N | inglese |
language planning | N | inglese |
languages for specific purposes | N | inglese |
langue and parole | N | francese |
large classes | N | inglese |
learning styles | N | inglese |
learning to learn | N | inglese |
lexicography and lexicology | N | inglese |
lingua franca | N | italiano |
linguistic imperialism | N | inglese |
linguistic psychodramaturgy | N | inglese |
linguistics | N | inglese |
linguistique appliquée | N | francese |
listening | N | inglese |
literary texts | N | inglese |
literary texts and intercultural understanding | N | inglese |
literary theory and literature teaching | N | inglese |
materials and media | N | inglese |
media centres | N | inglese |
medium of instruction | N | inglese |
medium-oriented and message-oriented communication | N | inglese |
mental lexicon | N | inglese |
metaphor | N | inglese |
modern language aptitude test | N | inglese |
monitor model | N | inglese |
monolingual principle | N | inglese |
mother tongue | N | inglese |
mother-tongue teaching | N | inglese |
motivation | N | inglese |
motivation theories | N | inglese |
native speaker | N | inglese |
needs analysis | N | inglese |
neuro-linguistic programming | N | inglese |
neurolinguistics | N | inglese |
non-native speaker teacher | N | inglese |
non-verbal communication | N | inglese |
notions and functions | N | inglese |
objectives in language teaching and learning | N | inglese |
overhead projector | N | inglese |
pedagogical grammar | N | inglese |
pidgins | N | inglese |
placement tests | N | inglese |
planned languages | N | inglese |
planning for foreign language teaching | N | inglese |
poetry | N | inglese |
politeness | N | inglese |
Portuguese | N | inglese |
pragmatics | N | inglese |
primary education | N | inglese |
proficiency movement | N | inglese |
proficiency tests | N | inglese |
progress tests | N | inglese |
pronunciation teaching | N | inglese |
psychology | N | inglese |
quality management | N | inglese |
questioning techniques | N | inglese |
reading | N | inglese |
reading methods | N | inglese |
reference works | N | inglese |
reform movement | N | inglese |
reliability | N | inglese |
research methods | N | inglese |
Sapir-Whorf hypothesis | N | inglese |
schema and script theory | N | inglese |
second language acquisition theories | N | inglese |
secondary education | N | inglese |
self-access | N | inglese |
sign languages | N | inglese |
silent way | N | inglese |
skills and knowledge in language learning | N | inglese |
sociolinguistics | N | inglese |
sociolinguistics competence | N | inglese |
Spanish | N | inglese |
speaking | N | inglese |
speech act theory | N | inglese |
Sprachlehrforschung | N | tedesco |
standard language | N | inglese |
stereotypes | N | inglese |
strategic competence | N | inglese |
strategies of language learning | N | inglese |
structural linguistics | N | inglese |
study abroad | N | inglese |
stylistic variation | N | inglese |
suggestopedia | N | italiano |
syllabus and curriculum design | N | inglese |
tandem learning | N | inglese |
task-based teaching and assessment | N | inglese |
teacher education | N | inglese |
teacher talk | N | inglese |
teacher thinking | N | inglese |
teaching methods | N | inglese |
text and corpus linguistics | N | inglese |
text types and grading | N | inglese |
textbooks | N | inglese |
threshold level | N | inglese |
total physical response | N | inglese |
transfer | N | inglese |
translation | N | inglese |
translation theory | N | inglese |
universal grammar | N | inglese |
untutored language acquisition | N | inglese |
US standards for foreign language teaching | N | inglese |
validity | N | inglese |
Vantage Level | N | inglese |
video | N | inglese |
visual aids | N | inglese |
vocabulary | N | inglese |
vocational education and training | N | inglese |
waystage | N | inglese |
writing | N | inglese |